Vlaky trúbia kvôli bezpečnosti, ľudia sa však sťažujú

Vlaky trúbia kvôli bezpečnosti, ľudia sa však sťažujúTrenčania sa sťažujú na hlučné vlaky. Trúbia vraj hlasno, často a aj v časoch, kedy nemajú. Od radnice žiadajú riešenie.

Ako potvrdila hovorkyňa mesta Erika Ságová, v posledných mesiacoch pribúdajú podnety od občanov na trúbenie vlakov. Problémom je úsek od Opatovej po hlavnú stanicu v Trenčíne. Tu sú umiestnené takzvané pískače, čiže červenobiele stĺpiky, ktoré prikazujú rušňovodičom použiť zvukovú výstrahu.

Ide totiž o miesto na trati, kde nie je dostatočný priestor na pohyb osôb, ktoré sa počas jazdy vlaku na trati môžu pohybovať. Ide predovšetkým o zamestnancov ŽSR. Vlak vchádza do oblúku, sú tam protihlukové steny,“ objasnila Martina Pavlíková, hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky. Ak sa navyše v úseku vyskytne napríklad zviera, človek alebo čokoľvek iné, čo ohrozuje železničnú dopravu, rušňovodič má povinnosť trúbiť.

Podľa našich informácií majú najmä nové vlaky veľmi silnú zvukovú signalizáciu. A to je poriadny problém. Radnica situáciu riešila so Železnicami SR. Tie prisľúbili, že trúbenie obmedzia. „Zlúčili sa podľa predpisov dva „pískače“ do jedného, a to s obmedzením denne,“ vysvetlila Pavlíková. Znamená to, že namiesto dvoch trúbení by malo byť len jedno trúbenie a len v čase od 6 hodiny ráno do 18 hodiny večer.Vlaky trúbia kvôli bezpečnosti, ľudia sa však sťažujú Zamestnávateľmi rušňovodičov sú dopravné spoločnosti. Pýtali sme sa aj na ich reakciu. Železničná spoločnosť Cargo Slovakia podľa vlastných slov vykonala kontrolu a nedostatky nenašla. „Našich rušňovodičov však vedieme k tomu aby používali tieto znamenia len v nevyhnutných prípadoch a v rámci možností používali píšťalu, ktorá je výrazne menej hlučná ako húkačka,“ uviedla Silvia Kuncová zo Železničnej spoločnosti Cargo Slovakia.

Podľa Tomáša Kováča, hovorcu Železničnej spoločnosti Slovensko každé použitie výstražného znamenia má svoje opodstatnenie a súvisí s bezpečnosťou.

Magdaléna Švančarková – Trenčiansky terajšok